Handelsbetingelser
Gældende fra 01/04/25
Disse handelsbetingelser og kontraktforholdet mellem Kiehl's og køber er underlagt dansk ret. I tilfælde af uoverensstemmelser vil vi altid forsøge at løse dem på almindelig vis mellem køber og forhandler.
JURIDISKE OPLYSNINGER
L'Oréal Danmark A/S
CVR nr. 70710218
Havneholmen 25, 1561 København V
Kundeservice
E-mail: [email protected]
Telefon: 89 87 09 40
Nordic Data Protection Officer
L'Oréal Danmark A/S
Att.: Nordic Data Protection Officer (databeskyttelsesrådgiver)
Havneholmen 25, 1561 København V
E-mail: [email protected]
Vi beder dig venligst læse disse handelsbetingelser, samt hjemmesidens brugerbetingelser og privatlivspolitik, som gælder for din brug af hjemmesiden og for vores kontraktforhold, hvis du bestiller produkter og/eller anvender tilknyttede tjenester på hjemmesiden.
I forbindelse med disse handelsbetingelser vil "Du" eller "Køber" henvise til den person, der anvender hjemmesiden og/eller bestiller produkter via hjemmesiden; "Vi" eller "Forhandler" henviser til den virksomhed, der er nævnt ovenfor under de juridiske oplysninger. Køber og Sælger omtales tilsammen som "Parterne" og hver for sig som "Parten".
Enhver bestilling af et produkt på hjemmesiden indebærer, at handelsbetingelser og privatlivspolitik er blevet konsulteret og accepteret, ved at afkrydse boksen til dette formål under bestillingsprocessen. Disse handelsbetingelser gælder for og udelukker alle andre betingelser, især dem, der gælder for salg i butikker eller via andre distributions- eller salgskanaler.
I overensstemmelse med gældende love og regler oplyser vi dig om, at godkendelsen af bestillingen, som beskrevet i disse handelsbetingelser, udgør en elektronisk aftale mellem Parterne, som tjener som bevis for, at ordren er fuldstændig, og for fordringspligten for de beløb, der skal betales ved udførelsen af den nævnte bestilling.
INDHOLDSFORTEGNELSE
1. KØBSBETINGELSER
Produkterne, som vi tilbyder på hjemmesiden, er forbeholdt (i) personer i lovlig alder (eller mindreårige, der har deres juridiske repræsentants godkendelse, hvilket giver dem mulighed for at afgive en ordre på hjemmesiden) og (ii) personer, der har fuld juridisk kapacitet til at afgive ordrer på hjemmesiden. Vi forbeholder os retten til til enhver tid at bede dig om bevis for identitet, der beviser din alder og/eller bevis for godkendelse af den førnævnte juridiske repræsentant. I tilfælde af at en køber ikke reagerer på ovenstående anmodning eller ikke opfylder kravene i denne klausul, forbeholder vi os retten til ikke at reagere på en ordre og/eller annullere den pågældende kunde/ordre fra vores database.
Vi informerer dig om, at produkterne er beregnet til personlig brug for køberen, hvilket muligvis ikke er relateret til dennes professionelle aktiviteter, herunder videresalg af produktet. I denne sammenhæng understreger vi, at ordreværdien ikke må overstige 5000 kr. per ordre. Derudover kan én køber maksimalt købe 5 (fem) produkter med samme referencenummer pr. ordre. For bestillinger af alkoholholdige produkter (såsom parfume) gælder en begrænsning på 200 ml per ordre.
Endelig må én køber kun afgive 2 (to) ordrer pr. dag. Hvis købsprisen for de bestilte Produkter eller antallet heraf er højere end angivet ovenfor, kan denne ordre anses for ugyldig.
2. PRODUKTER - PRISER
A. Produkter
De produkter, der udbydes til salg på hjemmesiden, er de produkter, der vises på den dag, Køber besøger hjemmesiden.
Køber gøres opmærksom på, at billeder og tekster, der hører til produkterne, kan ændres løbende.
B. Utilgængelighed af produkter
Hvis et produkt ikke er tilgængeligt, får du besked:
- Enten under bestillingsprocessen: der vises en meddelelse om, at det ønskede produkt i øjeblikket ikke er tilgængeligt,
- Eller efter bekræftelse af ordren og før levering, via e-mail.
Efter at have gennemført ordren vil Køber blive informeret om evt. utilgængelige produkter og blive foreslået, (i) at modtage én delordre uden de Produkter, der ikke er tilgængelige på ordredatoen, eller (ii) at annullere hele ordren.
Køberen har derefter 48 timer (ekskl. weekender og helligdage) til at svare på Sælgers e-mail, hvor følgende to muligheder foreslås:
- annullere hele ordren
- eller modtage en delordre i henhold til de særlige leveringsbetingelser fastsat af Sælger.
Hvis Køber efter udløbet af denne periode på 48 timer ikke har svaret på ovennævnte e-mail til Sælger, vil delordren blive sendt til Køber til standardleveringstaksten, som er angivet i tabellen i sektionen 'Priser' nedenfor. Beløbet for ordren vil derefter blive faktureret til køberen, minus værdien af de ikke-tilgængelige produkter. Hvis hele beløbet under bestillingen debiteres Køber, forpligter Sælger sig til at tilbagebetale den del af beløbet, der vedrører de utilgængelige produkter, til Køber via den betalingsmetode, denne har benyttet, inden for 14 dage efter meddelelsen til Køber om de ikke-tilgængelige produkter.
Hvis Køber anmoder om at annullere hele ordren, vil ordrebeløbet ikke blive opkrævet.
Såfremt Købers betaling opkræves direkte under ordren, forpligter Sælger sig til at tilbagebetale det af Køber betalte beløb via den af Køber anvendte betalingsmetode inden for fjorten (14) dage efter Købers anmodning om annullering.
C. Priser
Priserne er angivet i DKK og er gældende i Danmark, under hensyntagen til eventuelle rabatter, der gælder på bestillingsdatoen.
De angivne priser inkluderer ikke ekspeditions- og leveringsomkostninger, som vil blive angivet før ordrebekræftelsen og faktureret separat. Priserne pr. ordre er angivet i nedenstående tabel:
LEVERINGSFORM | PRIS PER ORDRE |
---|---|
STANDARDLEVERING VED KØB UNDER 399 DKK: 2-5 hverdage | 30 kr. |
EKSPRESLEVERING: 1-2 hverdage (hvis bestilt inden kl. 12.00) | 45 kr. |
Eventuelle kampagnetilbud i form af rabatkuponer er kun gyldige for én ordre pr. husstand i en given gyldighedsperiode og kan typisk ikke kombineres med andre rabattilbud.
Sælger forbeholder sig retten til at ændre sine priser når som helst, men produkterne faktureres altid baseret på de priser, der er gældende på ordretidspunktet.
D. Anmeldelser og kommentarer
Du har mulighed for at give din mening til kende og anbefale produkter. Du har også mulighed for at se andre besøgendes vurderinger og anbefalinger.
Vurderingerne og anbefalingerne vedrørende produkterne svarer til gennemsnittet af vurderingerne og anbefalingerne fra besøgende, der har besvaret hvert spørgsmål. Disse vurderinger og anbefalinger kan aldrig udgøre et kontraktligt element for sælgeren.
Stjernerne, der vises på hjemmesiden ved siden af produkterne, repræsenterer gennemsnittet af vurderingerne på et givet tidspunkt, som er genereret af personer, der har givet deres mening om disse produkter på vores hjemmeside. De kan derfor ændres dagligt.
1. GEM OG BEKRÆFT DIN ORDRE
A. Bestilling
For at afgive en ordre skal køber først logge ind på hjemmesiden.
Køber har derefter mulighed for at se de forskellige produkter, der udbydes til salg på den dag, hjemmesiden besøges, og vælge sine produkter ved (i) at søge i de forskellige produktkategorier, eller ved (ii) at indtaste produktets navn direkte i søgemaskinen, eller (iii) at klikke på en af siderne på sitemapʼet, der er placeret nederst på hver side, og dermed få adgang til hele produktsortimentet.
Mens køber browser på hjemmesiden, kan han afgive en ordre ved blot at klikke på knappen, der er beregnet til at tilføje produktet til indkøbskurven.
Når dette er gjort, vises antallet af produkter i indkøbskurven til køber. Køber informeres om, at indholdet af kurven kan annulleres.
Køber kan derefter fortsætte sit besøg eller klikke på sin indkøbskurv, så skærmen viser dens indhold i form af alle varerne inkluderet i ordren, deres vigtigste egenskaber, samt det samlede beløb for ordren, faktura- og leveringsoplysninger, deadlines, omkostninger, eventuelle leveringsbegrænsninger og købers rettigheder og juridiske garantier.
Køber kan annullere ordren, tilføje produkter, ændre den eller annullere den, så længe han/hun endnu ikke endeligt har bekræftet den. Hvis køber ønsker at vælge andre produkter, kan han/hun fortsætte med at søge på Hjemmesiden, mens han/hun sørger for, at de valgte produkter er korrekt gemt i hans/hendes indkøbskurv.
Når valget af produkter er endeligt, kan køber bestille dem ved at bekræfte ordren med den dertil indrettede knap. I det øjeblik åbnes en ny side, der hvor køber kan:
- Indtaste sin brugernavn (e-mailadresse) og adgangskode, hvis køberen allerede har en konto på hjemmesiden,
- Udfylde en formular med personlige oplysninger, hvor de obligatoriske felter skal udfyldes, såsom navn, fornavn, e-mailadresse, faktureringsadresse og leveringsadresse.
Køber forpligter sig til at udfylde den fremlagte formular i god tro. Køber bekræfter, at alle data, der er givet til sælger og lagret i sælgers datasystemer og/eller leverandørers, er korrekte og tilsvarer købers identitet. Vi vil gerne påpege, at disse personoplysninger er underlagt den persondatapolitik, der kan konsulteres her.
Efter at have kontrolleret indholdet af sin ordre, opfordres Køber til at:
- Klikke på knappen, der omdirigerer ham/hende til betalingen af bestillingen, under de betingelser, der er beskrevet i de generelle vilkår og betingelser;
- Klikke på knappen, der giver ham/hende mulighed for at ændre indholdet af indkøbskurven og/eller sine personlige oplysninger;
Før Køber klikker på knappen, der giver adgang til betaling af ordren, skal Køber først læse de generelle vilkår og betingelser og derefter bekræfte, at han/hun accepterer alle disse betingelser ved at angive sin accept på hjemmesiden (f.eks. ved at markere en boks).
Så snart Køber bekræfter sin accept af de generelle vilkår og betingelser, åbnes en side til betaling af ordren. Hver ordre medfører en betalingsforpligtelse, hvilket betyder, at afgivelse af en ordre indebærer, at Køber skal betale.
Køber skal derfor betale for sin ordre i overensstemmelse med de betingelser, der er beskrevet i de generelle vilkår og betingelser.
Når Køber vælger at betale med kreditkort, som defineret i artikel 4 nedenfor, vil han/hun automatisk blive omdirigeret til betalingstjenestens server. Betalingstjenestens server er beskyttet af SSL (Secure Socket Layer)-kryptering, således at alle data vedrørende betalingsmidlerne er beskyttet bedst muligt, og Købers bankoplysninger er ikke inkluderet i Sælgers informationssystem. Sælger er dermed fritaget for ansvar.
De automatiserede databaser eller andre data, der er lagret af Sælger, udgør bevis for alle transaktioner, der har fundet sted mellem Sælger og Køber.
b. Bekræftelse af ordre
Når ordren er bekræftet, og betalingen er godkendt i henhold til nedenstående betingelser, vises en oversigt over alle ordredetaljer, som kan udskrives og gemmes.
Køberen modtager hurtigst muligt en bekræftelsesmail vedrørende ordren på den e-mailadresse, han/hun har angivet, indeholdende følgende oplysninger:
- Sælgers identitet og kontaktoplysninger,
- det ordrenummer, der blev gemt på bestillingstidspunktet,
- en oversigt over ordren og produkternes vigtigste egenskaber,
- vilkår, omkostninger og eventuelle begrænsninger vedrørende levering,
- ordrems samlede beløb, inklusiv moms,
- de rettigheder og juridiske garantier, der er tilgængelige for Køber.
- betalingsbekræftelsen,
- generelle salgsbetingelser,
- fortrydelsesformularen.
Sælger bevarer ejerskabet af de bestilte Produkter og/eller tjenester, indtil beløbet herfor og de tilhørende omkostninger, herunder forsendelsesomkostninger, er blevet opkrævet af Sælger. I tilfælde af mislykket betaling forpligter Køber sig til at returnere de modtagne Produkter til Sælger for egen regning efter første anmodning.
For at beskytte Sælger mod misbrug fra svindlere, og i tilfælde af at Sælger eller betalingstjenesten har mistanke om bedrageri med en ordre, forbeholder sidstnævnte sig retten til at anmode Køber om yderligere dokumenter (før ordren behandles) (især bevis for Købers identitet) for at verificere, om der har været tale om bedrageri.
Hvis Køber ikke svarer inden for 15 dage efter, at anmodningen er sendt af Sælger eller betalingstjenesten, annulleres ordren, og Sælger opkræver ikke nogen betaling. I tilfælde af at betaling for ordren allerede er modtaget, refunderer Sælger beløbet inden for 14 dage efter udløbet af den ovennævnte periode ved hjælp af den betalingsmetode, som Køber har anvendt.
c. Bevis på ordren
Det er udtrykkeligt aftalt mellem sælger og køber, at e-mails er gyldige for begge parter, såvel som de data, der automatisk gemmes på hjemmesiden, især vedrørende ordrens art og dato.
Hvor det er relevant, kan køber i overensstemmelse med sædvaneret tilgå den elektroniske aftale mellem køber og sælger. Med henblik herpå kan han/hun kontakte kundeservice og give alle nødvendige data, især ordrenummer og kontaktoplysninger.
2. BETALING
Det skyldige beløb af Køber er det beløb, der er angivet på websiden, hvor ordrebekræftelsen vises, som derefter sendes til Køber via e-mail af Sælger.
Køber kan vælge mellem forskellige betalingsmetoder ved betaling af sin ordre, som beskrevet ovenfor.
Betaling kan ske:
- med kreditkort (Visa, Amex, Mastercard), via Apple Pay eller via en Paypal-konto;
Ordren vil først blive godkendt af Sælger efter (i) accept af de generelle salgsbetingelser af Køber, (ii) verifikation og bekræftelse af betalingens gyldighed og (iii) afsendelse af ordrebekræftelsen til Køber.
Sælger forbeholder sig retten til enhver tid at afvise ordrer eller leverancer, hvis (i) de grænser, der er angivet i artiklen "købsbetingelser" ovenfor, overskrides, (ii) der er en tvist med Køber, (iii) Køber ikke har betalt en ordre tidligere eller kun har betalt delvist, (iv) godkendelse af betaling med kreditkort afvises af banker, (v) betalingen ikke foretages eller kun foretages delvist.
3. LEVERING OG MODTAGELSE
a. Leveringsmetoder
Når ordren er færdigpakket, sendes den til den postadresse, som Køber har angivet under bestillingsprocessen.
Produkterne leveres via post eller en specialiseret tjenesteudbyder (afhængigt af den valgte leveringsmetode) (herefter benævnt "Transportøren"). Hvis Køber ikke er til stede, efterlader transportøren en besked i Købers postkasse om, at han har været ved døren og hvor pakken efterfølgende kan afhentes.
Køber informeres om, at pakken vil blive opbevaret af Leveringstjenesten i en bestemt periode, hvorefter den vil blive sendt tilbage, hvis ikke den er blevet afhentet.
b. Deadlines
Ordrer betalt med kreditkort behandles senest inden for 3 hverdage.
Bemærk venligst, at en ordre først afsendes, når den er behandlet. Efter ordrebehandling afsendes og leveres de pågældende produkter af transportfirmaet inden for følgende tidsrammer:
- levering med DHL Standard: 3-5 hverdage,
- levering med DHL Express: 1-2 hverdage (ved bestilling inden kl. 12.00)
Søndage og helligdage betragtes ikke som hverdage.
Ordren leveres altid inden for 30 efter ordrebekræftelse fra Køber, forudsat at købesummen er betalt fuldt ud, og at købsbetingelserne som beskrevet i artiklen 'købsbetingelser' i de generelle vilkår og betingelser overholdes.
Hvis levering ikke har fundet sted inden for denne periode, kan Køber annullere sin ordre i overensstemmelse med de betingelser, der er angivet i artiklen 'forsinket levering' nedenfor.
c. Forsinket levering
I tilfælde af forsinket levering (overskridelse af den angivne leveringstid eller, hvis ikke angivet, den maksimale leveringstid på 30 dage efter ordrebekræftelse, skal Køber hurtigst muligt rapportere denne forsinkelse til Sælger via e-mail, så Sælger kan rette henvendelse til transportøren.
Hvis ordren lokaliseres efter ovenstående forespørgsel, vil den straks blive videresendt til den leveringsadresse, der er angivet i ordren. Hvis det dog efter forespørgslen viser sig, at ordren er forsvundet, vil Sælger sende Produktet/Produkterne til Køber igen for egen regning, og hvis de endeligt ikke længere er tilgængelige, refundere hele det beløb, som Køber har betalt, i henhold til den anvendte betalingsmetode.
Hvis levering ikke har fundet sted mere end 14 hverdage efter den e-mail, hvor Køber rapporterer, at forsinkelsen ikke skyldes force majeure, har Køber til enhver tid mulighed for at annullere sin ordre her hos kundeservice.
Hvis Køber udøver denne fortrydelsesret i overensstemmelse med vilkårene i denne artikel 5c, vil ordrebeløbet ikke blive opkrævet af Sælger.
Hvis betaling for ordren allerede er modtaget, refunderer Sælger hele det beløb, som Køber har betalt (inklusive leveringsomkostninger) i henhold til den anvendte betalingsmetode, inden for en periode på 14 dage efter modtagelsen af fortrydelsesmeddelelsen, med udelukkelse af enhver anden kompensation.
d. Modtagelse
Enhver levering anses at have fundet sted, så snart transportøren har overdraget Produkterne til Køber eller til en tredjepart udpeget af Køber. Køber skal straks ved modtagelsen af Produkterne kontrollere, at de fuldt ud svarer til de bestilte Produkter.
Enhver anomali/fejl, der konstateres ved levering (især en forsinket levering eller et defekt eller beskadiget Produkt), skal rapporteres fuldstændigt og nøjagtigt af Køber på den kvittering, som transportøren fremviser ved levering af Produkterne, og/eller skal meddeles transportøren ved anbefalet brev inden for 10 dage efter modtagelsen af ordren.
Sådanne mangler skal også rapporteres her hurtigst muligt til Sælgers kundeservice. En kopi af reklamationen rettet til transportøren skal vedlægges.
4. JURIDISKE GARANTIER
a. Beskrivelse af de juridiske garantier
Sælger er forpligtet til at levere et Produkt, der svarer til den ordre, som Køber har afgivet, og skal træffe foranstaltninger mod mangler, der allerede eksisterer på leveringstidspunktet for denne ordre.
I denne sammenhæng skal Produktet for at overholde aftalen:
- være egnet til den forventede anvendelse af et lignende Produkt og, hvor det er relevant:
- svare til den beskrivelse, som Sælger har givet, og have de egenskaber, som Køber har præsenteret i form af en prøve eller et eksempel;
- besidde de egenskaber, som Køber med rimelighed kan forvente på baggrund af, hvad der offentligt er angivet af Sælger, producenten eller dennes repræsentant, især i reklamer eller på etiketter;
- eller have de egenskaber, som Parterne i fællesskab har fastlagt, eller som er egnede til den specifikke anvendelse, som Køber har i tankerne, og som er blevet meddelt Sælger og accepteret af ham.
Sælger er også forpligtet til at yde garanti mod skjulte mangler ved det solgte, som gør det uegnet til det tilsigtede formål, eller som forringer denne anvendelse i en sådan grad, at Køber ikke ville have købt det, eller kun ville have købt det til en lavere pris, hvis han/hun havde været bekendt med dem.
b. Procedure
Hvis de leverede Produkter ikke svarer til de Produkter, Køber har bestilt, eller hvis de har skjulte mangler, skal Køber sende en e-mail til Sælgers kundeservice og informere ham om manglerne eller de skjulte mangler ved Produkterne.
Sælgers kundeservice vil bekræfte modtagelsen af Købers anmodning og informere ham om den procedure, der skal følges.
I tilfælge af returnering skal produkterne returneres (i) hele, ubrugte og i deres originale indvendige emballage, og hvis muligt (ii) ledsaget af deres originale ydre emballage, retursedlen og en kopi af fakturaen. Køber er ansvarlig for enhver risiko forbundet med returnering af Produkterne.
Ved modtagelse af Produkter, der formodes at have defekter eller skjulte defekter, vil Sælger kontrollere, om dette er tilfældet. Sælger kan også udføre en kvalitetskontrol for at verificere, at de returnerede Produkter rent faktisk er de originale Produkter. Disse kontroller vil naturligvis blive udført hurtigst muligt og senest inden for 1 måned.
c. Indholdet af de juridiske garantier
Hvis der konstateres defekter eller skjulte mangler ved Produkterne, kan Køber vælge mellem reparation eller ombytning af Produkterne, underlagt vilkårene og betingelserne vedrørende forventede omkostninger. Køber (i) har op til 2 år efter levering af Produktet til at handle og (ii) er fritaget for at fremlægge bevis for eksistensen af en mangel ved Produktet i 24 måneder efter levering af Produktet.
I forbindelse med anvendelsen af garantien kan Køber vælge mellem at annullere købet eller få et afslag i salgsprisen.
4. FORTRYDELSESRET
a. Meddelelse til sælger om beslutningen om at fortryde aftalen
Køber har fortrydelsesret, som kan udøves inden for 14 kalenderdage uden at give en begrundelse eller betale gebyrer, med undtagelse af returneringsomkostninger. Denne fortrydelsesfrist udløber 14 kalenderdage efter, at Køber eller en tredjepart udpeget af ham, bortset fra transportøren, er i besiddelse af Produkterne.
Hvis Køber har købt flere Produkter i én ordre, eller Produkterne er blevet leveret i flere dele, begynder fortrydelsesfristen først, når Køber eller en tredjepart udpeget af ham, bortset fra transportøren, fysisk er i besiddelse af det sidste Produkt af den sidste dellevering.
For at udøve sin fortrydelsesret skal Køber, inden fortrydelsesfristens udløb, underrette Sælger om sin beslutning om at fortryde købet ved en utvetydig erklæring til (ii) pr. e-mail til følgende adresse: [email protected]
For at sikre, at fortrydelsesfristen overholdes, skal Køber sende sin meddelelse om udøvelsen af sin fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristens udløb.
b. Returnering af produkter, hvor fortrydelsesretten er gældende
Efter at Køber har meddelt sin beslutning om at fortryde købet, skal han returnere Produkterne i deres helhed, ubrugte og i den originale indvendige emballage, og om muligt ledsaget af den originale ydre emballage, retursedlen og en kopi af fakturaen, hurtigst muligt og senest inden for 14 dage efter, at Køber har meddelt sin beslutning om at fortryde købet. Denne frist anses for overholdt, hvis returneringen af Produkterne påbegyndes inden udløbet af fortrydelsesfristen på 14 dage.
Hvis Produkterne ikke returneres inden for 14 dage efter, at Køber har meddelt sin beslutning om at fortryde købet, refunderes Produkterne ikke.
Omkostningerne ved returnering af Produkterne afholdes af Køber.
c. Returnering af produkter, hvor fortrydelsesretten er gældende
Sælger forpligter sig til at refundere hele det købsbeløbet til Køber, inklusive leveringsomkostninger (med undtagelse af de ekstra leveringsomkostninger, der følger af Købers eventuelle valg af en anden leveringsmetode end den billigste metode, som Sælger tilbyder som standard). Medmindre Køber udtrykkeligt accepterer en anden refunderingsmetode, refunderes Produkterne ved hjælp af den samme betalingsmetode, som Køber har anvendt, hvilket skal ske hurtigst muligt og senest inden for 14 dage efter, at Sælger er blevet informeret af Køber om sin beslutning om at fortryde købet. Denne refundering medfører ingen omkostninger for Køber. Refunderingen af dette beløb kan dog udskydes, indtil de returnerede Produkter faktisk er modtaget, eller indtil Køber har fremlagt bevis for afsendelse af Produkterne, alt efter hvad der indtræffer først.
Køber er informeret om, at fortrydelsesretten ikke kan udøves med hensyn til Produkter, hvis forsegling er brudt efter levering, og som ikke kan returneres af hygiejne- eller sundhedsmæssige årsager.
For yderligere information om omfanget, indholdet og instruktionerne for udøvelse af fortrydelsesretten kan Køber kontakte kundeservice på følgende e-mailadresse: [email protected]
5. KONTAKT
I tilfælde af problemer med en ordre kan du kontakte vores kundeservice:
Email: [email protected] / tlf. 89 87 09 40
Fra mandag til lørdag fra 09.00 – 21.00
I overensstemmelse med gældende regler om mægling skal enhver forbrugertvist først meddeles skriftligt til kundeservice på følgende adresse:
[email protected]
Herefter kan enhver forbrugertvist indgives til online-tvistbilæggelsesplatformen i overensstemmelse med artikel 14 i forordning (EU) nr. 524/2013, som er tilgængelig via følgende link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.
6. PERSONLIG DATA
a. Personlig data
I forbindelse med en bestilling er det obligatorisk at give personoplysninger, angivet med en asterisk og indsamlet i forbindelse med fjernsalg. Disse oplysninger er nødvendige for behandling og levering af ordrer samt for udarbejdelse af fakturaer. Disse data er strengt fortrolige og vil kun blive brugt af Sælger eller dennes leverandører, der er underlagt de samme forpligtelser, til behandling af afgivne ordrer i overensstemmelse med den persondatapolitik, der er tilgængelig her.
Vi informerer dig om, at Køber har ret til at få adgang til, ændre, berigtige og slette personoplysninger vedrørende sig selv.For at udøve denne ret kan Køber sende en besked, ledsaget af bevis for identitet, til Sælgers kundeservice.
Køber kan, hvis han/hun ønsker det, modtage e-mails fra Sælger med information om Sælgers produkter og aktiviteter, hvis han/hun tidligere har accepteret dette ved at markere den relevante boks. Køber forbeholder sig retten til at afvise sådan korrespondance. Han/hun kan gøre dette på forhånd ved ikke at give sit samtykke eller bagefter ved at klikke framelde sig kommunikation via link nederst i et vilkårligt nyhedsbrevet fra Kiehls.dk.
b. Cookies
Hjemmesiden bruger cookies. Cookies er computerfiler, der gemmes på Købers harddisk. Yderligere oplysninger om Sælgers brug af cookies på denne hjemmeside kan læses via vores privatlivspolitik.
7. ANDRE BESTEMMELSER
a. Force Majeure
Ingen af parterne er ansvarlige for hel eller delvis misligholdelse af sine forpligtelser i henhold til de generelle salgsbetingelser, hvis en sådan misligholdelse skyldes en force majeure-begivenhed.
Force majeure-begivenheder betragtes som alle begivenheder, der opfylder de kriterier, der er defineret i retspraksis og lovgivning.
Den part, der påberåber sig en force majeure-begivenhed, skal underrette den anden part herom inden for 5 arbejdsdage efter denne begivenheds indtræden. Parterne er enige om at konsultere hinanden hurtigst muligt for i fællesskab at fastlægge de betingelser for ordrens udførelse, der skal gælde under force majeure-situationen. Efter en periode på en 1 måned med afbrydelse på grund af force majeure kan sælger beslutte ikke at udføre ordren, hvorefter han, hvor det er relevant, skal refundere køber.
b. Fuldstændigheden af de generelle salgsbetingelser
Disse generelle vilkår og betingelser og ordreoversigten, udgør tilsammen en aftale og hele det kontraktlige forhold, der er indgået mellem parterne.
I tilfælde af enhver modstrid mellem dokumenterne har de generelle salgsbetingelser forrang.
c. Ændring af de generelle salgsbetingelser
Køber kan gemme eller udskrive disse vilkår og betingelser, forudsat at han/hun ikke ændrer dem.
De gældende vilkår og betingelser kan til enhver tid konsulteres under overskriften 'Almindelige salgsbetingelser', som er tilgængelige via alle sider på hjemmesiden.
Sælger kan til enhver tid opdatere disse vilkår og betingelser. Enhver sådan opdatering skal udtrykkeligt angives på forhånd på hjemmesiden.
d. Gældende lov og kompetente domstole
Disse generelle vilkår og betingelser og kontraktforholdet mellem Køber og Sælger er underlagt dansk lov. Enhver tvist mellem Køber og Sælger, der ikke løses inden for rammerne af mæglingen som omhandlet i ovenstående artikel 8, vil blive forelagt de kompetente danske retsmyndigheder.